Grupa 4-5 latków dołączyła do projektu: „Przedszkole Misiowej Mamy”, którego autorem jest pani Aneta Konefał, dyrektor Przedszkola Publicznego nr 1
w Kolbuszowej. Projekt ten zgromadził prawie 5000 nauczycieli z całej Polski.
Głównym zadaniem przedszkola podczas nauczania na odległość stało się zadanie wskazane jako 14 w podstawie programowej wychowania przedszkolnego: „Systematyczne uzupełnianie, za zgodą rodziców, realizowanych treści wychowawczych o nowe zagadnienia, wynikające z pojawienia się w otoczeniu dziecka zmian i zjawisk istotnych dla jego bezpieczeństwa i harmonijnego rozwoju.” Nie oznacza to jednak, że pozostałe zadania zostały pominięte – wprost przeciwnie. Starannie dobrane zabawy i ich adaptacja do warunków domowych sprzyjała realizacji praktycznie wszystkich zadań oraz dotyczyły wszystkich obszarów rozwoju dziecka.
Aktywność dzieci była monitorowana dzięki zdjęciom, filmom publikowanym przez rodziców, wyświetleniom postów.
Zabawy proponowane dzieciom w ramach projektu opierały się na aktywnościach możliwych do wykonania w warunkach domowych. Przede wszystkim miały za zadanie rozwijanie samodzielności dzieci, pogłębianie relacji miedzy dziećmi a rodzicami oraz odnalezienie się w nowej, trudnej sytuacji.
Pobyt w domu dał możliwość częstych rozmów z dziećmi na różnorodne tematy, a tym samym dał szansę wzbogacania ich słownictwa. Dobór tematów dotyczył zagadnień bliskich dziecku.
Dzieci zapoznały się:
- z tradycjami i zwyczajami związanymi z obchodami Świąt Wielkanocnych
- z różnymi dyscyplinami sportowymi,
- z zaletami uprawiania sportu, przebywania na świeżym powietrzu.
Dzieci rozwijały umiejętności i sprawności grafomotoryczne. Ćwiczyły aktywne słuchanie dzięki udostępnionym słuchowiskom, bajkom i filmom. Rozwiązywały proste zadania matematyczne, utrwali znajomość liczenia i przeliczania w zakresie 10. Dzięki quizom ćwiczyły logiczne myślenie, spostrzegawczość i umiejętność przeliczania. Dziecko prowadziło wspólnie z rodzicem proste eksperymenty. Słuchały tematyczne piosenki o świętach wielkanocnych i sporcie/ćwiczeniach gimnastycznych. Miały również możliwość stworzenia prac plastycznych i technicznych, samodzielnie i wspólnie z rodzicami.
Grupa II, wychowawczyni Magdalena Korczak