W tym roku po raz dwunasty w całej Europie obchodzono Europejski Tydzień Kodowania, czyli CodeWeek!
CodeWeek to święto programowania, czyli kreatywnego i logicznego myślenia.
CodeWeek od pewnego czasu trwa przez cały rok, a jego kulminacja to dwa tygodnie października.To też doskonały czas, by dzielić się wiedzą, organizując własne wydarzenia, co też zrobili nasi uczniowie z klas 1- 3, którzy kodują, na co dzień podczas zajęć rozwijających.
Każda klasa zorganizowała i zgłosiła własną inicjatywę.
W tym roku podczas Tygodnia Kodowania towarzyszył im robot edukacyjny Genibot i mata, na której można stworzyć wszystko.
Uczniowie klasy pierwszej wzięli udział w wydarzeniu pod tytułem „Zakodowany świat bajek”. Ich zadaniem było doprowadzenie robota, który zamienił się tym razem w Czerwonego Kapturka do domku babci. Uczniowie musieli stworzyć taki program, aby Kapturek omijał po drodze wszystkie niebezpieczeństwa. Lasem była oczywiście mata.
Podsumowaniem zabawy było dyktando graficzne z bajkowymi postaciami.
„Zakodowana jesień” to inicjatywa klasy drugiej. Przy pomocy robota i odpowiednio stworzonych programów uczniowie musieli zebrać z maty wszystkie dary jesieni. Zmierzyli się także z dyktandem graficznym oraz jesiennym sudoku.
Na uczniów klasy trzeciej czekały zadania w ramach inicjatywy „Nasza ojczyzna”. Podczas zajęć musieli wykazać się nie tylko umiejętnościami związanymi z kodowaniem, ale również wiedzą o Polsce. Poradzili sobie bardzo dobrze. Na podstawie usłyszanych zagadek i współrzędnych bez problemu stworzylimapę Polski, na której w odpowiednich miejscach umieścili ilustracje miast. Na koniec zajęć zagrali w grę o Polsce.
Wszystkie zorganizowane zadania miały na celu doskonalenie logicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów i umiejętności pracy zespołowej, a to wszystko w sposób najbardziej przyjazny dzieciom, poprzez zabawę.
Potwierdzeniem udziału w Tygodniu Kodowania są otrzymane certyfikaty.